Thursday, July 31, 2008

אינסטלטורים – תנו להם קצת כבוד

לכולנו יש בעיות כאלה ואחרות בבית שלנו.
נזילה, נורה שנשרפה, שקע חשמל שמקצר ואלף ואחת בעיות אחרות שלפעמים מעיקות עלינו.
השם הנפוץ ביותר בכל הנוגע לתחזוקת בית הוא כמובן אינסטלטור.
לכולנו יש על המקרר מגנטים של אינסטלטורים , כי אין לדעת מתי נצטרך אותם.
האמת שאם חושבים על זה אינסטלטורים לא זוכים להערכה שמגיע להם, הם סובלים מדימוי נחות, שלטעמי לא נכון.
אך כמו בכל תחום גם אינסטלטורים צריך לדעת לבחור בצורה נכונה, כי אחרי הכל אם תבחרו אינסטלטורים גרועים סביר להניח שהבעיה רק תחמיר, והעצבים שלכם יגיעו לשחקים.
קצת טיפים ומידע על אינסטלטורים מומחיות ואיכות ה אינסטלטורים לכל אינסטלטור יש את המומחיות שלו. לא כדאי לתת למומחה ביוב לתקן את הצנרת במדיח הכלים. אם אתם יודעים מהי התקלה שלכם, לדוגמא נזילה או פיצוץ בצנרת, חפשו המלצות על אינסטלטורים .
המומחיות הזו נמדדת גם בכך שמדובר ב אינסטלטורים אשר אינסטלציה היא המקצוע שלהם , ולא מישהו שמדי פעם מחלטר בעבודה זו, או שיפוצניק כללי שעושה עבודות אחרות גם כן. מומלץ להזמין אינסטלטורים לעבודה קטנה ובעלות נמוכה, והיה והוא השאיר רושם טוב אז לקחת אותו לעבודות גדולות יותר.
הסמכת וניסיון אינסטלטורים מומלץ לברר מהי הסמכתם. כיום ישנם קורסים לאינסטלטורים המקנים הסמכה בנושאים שונים בתחום.
אינסטלטורים בעלי ניסיון של שנים רבות בתחום גם כן יותר אמינים מ אינסטלטור מתחיל. בררו כי מדובר ב אינסטלטור בעל הסמכה. קבלת הצעות מחיר של אינסטלטורים הדרך הטובה ביותר ש אינסטלטורים לא ירמו אתכם, היא לקבל הצעות מחיר ממספר אינסטלטורים מומלצים. שלחו את הבקשה מהאתר והמתינו לטלפונים. ספרו ל אינסטלטורים בדיוק את הבעיה, ישנם מקרים שיהיה צור בביקור , דרשו לקבל הצעת מחיר חשוב להבין שהמחיר הוא בהחלט איננו הקריטריון היחידי בבחירת אינסטלטורים, אולם יש לקחת אותו בחשבון. סכמו עם האינסטלטור לגבי מועדי תחילת העבודה וסיום העבודה. אם אינסטלטור נותן טווח זמן שונה במהות משאר אינסטלטורים שאתם פונים אליהם, זה מעלה חשד שיש לבדוק, דרשו הסכם כתוב כולל את הצעת המחיר. המלצות על אינסטלטורים רצוי לשאול חברים שכנים ומכרים לגבי אינסטלטור שהם ממליצים עליו. פעמים רבות אינסטלטור .
.ביטוח ואחריות על עבודת אינסטלציה נושא הביטוח הינו נושא שפעמים רבות מתעלמים ממנו בהזמנת אינסטלציה, אולם הוא חשוב ביותר. ה אינסטלטור יכול לעבוד על נזילה לגרום לנזק אחר שלא קשור לעבודות האינסטלציה. אם הוא האינסטלטור העובד ללא ביטוח, אתם תמצאו את עצמכם במצב בבעיה מיותרת. התחייבות לביצוע העבודה בקשו מה אינסטלטור התחייבות כלשהי לגבי הגעתו. יש אינסטלטורים המתחילים עבודה ופתאום מפסיקים להגיע. לכן בשום אופן אין לשלם ל אינסטלטור את כל הסכום מראש, כבר אמרנו קודם, כתבו הכל. עובדי ה אינסטלטור אם מדובר בקבלן אינסטלציה השוכר עובדים, ודאו לגבי הניסיון של כל אחד מהעובדים, וודאו כי הקבלן משתמש בעובדים חוקיים, אחרת אתם עלולים להיות אלו הנתבעים.
אז בכל תקלה שיש לכם מומלץ להיכנס לאינטרנט לחפש אינדקס עסקים וכמובן למצוא שם סיווג של אינסטלטורים ולצלצל אליהם , לקבל הצעות מחיר ולבחור את אלו שטובים לכם ונשמעים אמינים.
אז.....שלא יעבדו עליכם.

No comments: