Monday, August 4, 2008

בוטוקס

הזרקת בוטוקס באה להעניק מראה צעיר ורענן ולהחליק את הקמטים שנוצרו. חשוב לציין, כי עור נפול וקמטים הנובעים בשל חשיפה מרובה לשמש או משום הזדקנות – אין מקורם בכיווץ שרירי הפנים ולכן אינם יכולים להעלם על ידי הזרקת בוטוקס. במקרים אלו נדרשת התערבות כירורגית כדוגמת מתיחת פנים או מתיחת גבות.זריקות בוטוקס יעילה כפתרון זמני במקרים של קמטים "פעילים" – קמטים שטרם נחרצו עמוק בעור ואינם פונקציה של גיל.מהלך הטיפולמיקרו-מחט משמשת להחדרת כמות זעירה של בוטוקס למספר אזורים בפנים. החדירה היא ממוקדת ומדויקת ביותר והכאב המורגש במהלך ההזרקה הוא מזערי ודומה לדעת רבים מן המטופלים לעקיצתו של יתוש.טיפול הזרקת בוטוקס אינו כרוך בהקדמה והחזרה לשגרה היא מלאה ומיידית.

כיצד פועל הבוטוקס?בוטוקס פועל על קימטי ההבעה בפנים הידועים גם כ"קמטים דינמיים" קמטים אלו נוצרים במהלך של שנים על ידי הבעות פנים החוזרות על עצמן מידי יום ,כמו: חיוך ,הבעת זעם או תמיהה,פעולה של כעס,ריכוז או חשיבה, כל ההבעות בפנים מופעלות על ידי שרירים ,ברגע שמזריקים בוטוקס לאזור השריר ,השריר לא מפעיל את הקמט ,כשהשריר עובר למצב הרפיה אין היווצרות של קמטיםכיצד מתבצע הטיפול בבוטוקס ?כיוון שבוטוקס הינה תרופה וניתנת בהזרקה בלבד,הטיפול בבוטוקס יכול להתבצע על ידי רופא בלבד!פרוצדורת ההזרקה פשוטה ביותר ,הטיפול הינו קל ופשוט!טיפול קצר בבוטוקס מרפה את השרירים שגורמים לקמטם להיווצר ומשאיר אותם במצב זה לארבעה עד שישה חודשים,אני מורח את האזור המיועד להזרקה בקרם מאלחש,לאחר רבע שעה מוריד את הקרם ,כל ההזרקה אורכת מספר דקות ,אין צורך בהתאוששותומיד לאחר הטיפולניתן לחזור לפעילות רגילה,במהלך הטיפול אני משתמש במחט זהירה וכמעט בילתי ניראית ומזריק כמויות קטנות ביותר של החומר למקום המיועד לטיפול ,התוצאה של בוטוקס מוגבלת לאזור ההזרקה והחומר אינו עובר למקומות אחרים בגוף!למה לצפות מבוטוקס?תוצאות הטיפול ניכרות לאחר 3 או 4 ימים והבוטוקס עובד כשבועיים,כך שלאחר שבועיים אני קורא למטופלי לחזור לביקורת,ואם צריך תיקון אתן אותו רק לאחר שבועיים בלבד!בוטוקס כמו שהוא יודע למחוק את הקמטים על ידי הרפיית השריר כך הוא יודע להגביה ולהרים את הגבות והעפעף העליון במספר מילימטרים ואף יותרבוטוקס מיועד בדרך כלל לאזורים: מצח בין הגבות וצידי העיניים,אך אני מתקן עוד אזורים , כמו: צואר,סנטר,קימטוטים מעל השפה העליונה,האם בוטוקס בטוח?ניסיונות קליניים רבים בתחום הקוסמטיקה ופרקטיקה קלינית רבת שנים בתחום הנוירולוגי נותנים גיבוי מלא לבטיחות השימוש בבוטוקס פירסומים מדעיים רבים חזרו ואישרו את פרופיל הבטיחות הגבוה של הזרקת בוטוקסהניסיון הרב שהצטבר עם בוטוקס הפך אותו לעדיף על כל חלופה אחרת!במינון הנכון ורופא עם הרבה ניסיוןןתוך שמירת מירווחי הזמן (מינימום 3 חודשים בין טיפול לטיפול) ניתן לחזור על הטיפול גם במשך שנים!

הסיכון בבוטוקס
הבוטוקס התגלה בסוף המאה ה-19, כגורם למחלת השרירים המסתורית בוטוליזם. אצל החולים נמצא חיידק שקיבל את השם קלוסטרידיום בוטולינום, שמפריש רעלן בשם בוטולינום הגורם לשיתוק שרירים. בוטוקס הוא תכשיר המבוסס על אותו הרעלן, והיכולת שלו להחליק קמטים היא תוצאה של שיתוק שרירים מקומי שהתכשיר יוצר כשמזריקים אותו מתחת לעור .ניסויים ראשונים בבוטולינום נערכו בארה"ב כבר בשנות ה-70'. החל מ-1988 החלו לאשר בהדרגה את השימוש בו בארה"ב ובאירופה, לטיפול בעווית שריר, פרקינסון, פזילה, כאבים ראומטיים, פיסורה, בעיות נאורולוגיות שונות, שבץ ומיגרנה. וכן, גם החלקת קמטים. אישית, התחלתי להתעניין בטיפול הבוטוקס בגלל טיפולי הבוטוקס עבור כאבי ראש מסוג מיגרנה, והמסקנה האישית והבלתי מלומדת שלי הייתה שעם כל הכבוד להצלחות, יש גבול לצ'אנסים שאפשר לקחת. ישנם רופאים שאומרים שמדובר בטיפול בטוח, כדאי ואפילו שזהו "טיפול הכרחי". חלק מההתבטאויות ממש מקוממות. לפני מספר שנים, עוד אפשר היה להתייחס אליהן בסלחנות בהתחשב בהיקף הקטן יחסית של תופעות לוואי מדווחות. נכון לתחילת 2008 המצב שונה - רשות המזון והתרופות האמריקנית (FDA) העבירה את הבוטוקס לפיקוח הדוק, אחרי שדווחו כמה מקרי מוות כתוצאה מהטיפול. מחקר חדש שפורסם מגלה שבחלק מהמקרים הבוטוקס שמוזרק מתחת לעור "דולף" ומגיע לרקמות נוספות, כולל למוח. רבות מהתרופות מצילות החיים מבוססות על רעלים חריפים, אבל בוטוקס איננו סתם עוד רעל - זהו הרעל החריף ביותר שנמצא בטבע. האם שווה להסתכן ולהשתמש בו לטיפול בבעיות שיש להן טיפולים אחרים? תעשו את החשבון בעצמכם.

2 comments:

Anonymous said...

בוטוקס

אוראל said...

טיפולי בוטוקס עוזרים לי להתגבר על סימני הזמן