Wednesday, August 13, 2008

קידום אתרים - פסגת גוגל

קידום אתרים – כולם מדברים על קידום אתרים , השאלה כמה אנשים מבינים את המשמעות והנחיצות של קידום אתרים ?
בעידן המודרני האינטרנט הפך לכלי המשמעותי והחזק ביותר בעולם הפרסום והפנאי.
גורמים פרטיים ועסקיים – כולם נמצאים על גבי רשת האינטרנט, וכולם רוצים לקבל חשיפה מרבית שתשרת את האינטרס שלשמו הקימו אתר.
התחרות היא עצומה וקיימים אינספור אתרי אינטרנט בכל תחום.
כולם שואפים להיות בפסגת מנועי החיפוש והדרך להשיג זאת היא כמובן על ידי קידום אתרים.
אבל כמה מכם באמת יודעים מהוא אתר אינטרנט בעצם ? הבסיס של תחום קידום אתרים .
אתר אינטרנט הוא אוסף של דפי אינטרנט (ולעתים משאבים נוספים) המקושרים ביניהם ובדרך כלל שותפים לשם תחום מסוים. בדרך כלל מדובר בדפים שכולם מוחזקים על אותו השרת, אם כי לעתים שרת אחד עשוי לארח מספר אתרים. אתרים רבים מאוחסנים אצל ספקי שירות אירוח אתרים. אתרי אינטרנט מאורגנים כך שהם מנוהלים על ידי גורם יחיד, מנהל האתר.
היום לבנות אתר לא מספיק – צריך לבצע הליך הנקרא קידום אתרים (SEO).
קידום אתרים במנועי חיפוש (SEO - Search Engine Optimization) הוא אוסף שיטות לשיפור מעמדו של אתר אינטרנט מסויים.
מרבית המשתמשים במנועי חיפוש לא טורחים לבדוק תוצאות שהוחזרו בעמוד השני, ובוודאי שלא תוצאות שהופיעו מאוחר יותר. לכן, שאיפתם של מנהלי אתרים היא להופיע כמה שיותר גבוה במנועי החיפוש על ידי קידום אתרים, בשני העמודים הראשונים ועם העדפה לעמוד הראשון. ככל שיותר אנשים מבקרים באתר, הוא זוכה לפרסום גבוה יותר, ומשום כך בעל האתר מקבל רווחים גבוהים יותר אם האתר מסחרי (מכיל פרסומות או מוכר מוצרים).
דף התוצאות של מנוע חיפוש מחזיר, בדרך כלל, שלושה סוגים של תוצאות:
Pay-Per-Click advertising - פרסומות משולבות בראש התוצאות
פרסומות בצד העמוד
תוצאות שחזרו כתגובה למילות החיפוש
השיטה השלישית היא שיטה שהשימוש בה לא גוזל כסף ומשאבים, ולכן אתרים רבים מאמצים אותה ומנסים לבצע קידום אתרים ולנצל אותו לצורכיהם כדי להתקדם בעמוד הקישורים.
במנועי החיפוש הישנים היה בעל האתר נכנס לדף רישום בו היה מוסיף אתר מסוים. צוות אנושי או CRAWL היה בודק מה רשום בתגי המטא וכך קובע את הרלוונטיות של העמוד לחיפוש שנעשה וכך בעצם היו מצבעים קידום אתרים .
ברגע שמנהלי האתר נחשפו לשיטה, הם שתלו בתגי המטא מידע רב ולא-רלוונטי, כך שגם חיפושי מילים לא-רלוונטיות לעמוד יובילו אליו ובעצם כך ביצעו הליך קידום אתרים . עקב כך, שכללו מנועי החיפוש את אלגוריתם הזחלן שלהם.
אז כפי שכבר ציינו קידום אתרים כשמו כן הוא דואג בעצם לבצע קידום אתרים במנועי החיפוש השונים ברשת. לשם כך , קיימות חברות המתמחות בנושא קידום אתרים ברשת.
על מנת לבצע קידום אתרים איכותי יש לבצע עבודה יסודית החל מבניית ארכיטקטורת האתר, שילוב רכיבים תומכי קידום אתרים,אופטימיזציה,קוד ושילוב מטה דאטא מתאים דרך מחקר השוק,בחירת מילות מפתח,ערכית תכני האתר ופעולות שיווק נוספות שייסעו בקידום האתר.
חברות המספקות שירותים אלו בד"כ מספקות את כל השירותים הנדרשים לאתר כגון עיצוב ובניית אתרים,פרסום ברשת האינטרנט וכמובן קידום אתרים.
החל מהרגע בו נעשתה פניה לחברת קידום אתרים מקצועית מתחיל שינוי מהותי באתר במסגרת עבודת האופטימיזציה,ניהול התוכן וכמובן קידום אתרים .
חלק מהשינויים באתר הם ויזואליים הנראים לעין באופן מיידי וחלק מהשינויים אינם גלויים לעין אך נקלטים היטב היכן שחשוב: מנועי החיפוש.
שינוי תוכן האתר או בשמו המקצועי "אופטימיזציה",תחילה יש לבצע חקר יסודי אחר מילות מפתח הקשורות לאתר ולאפיונו וערוך את האתר כך שיקלט באופן מוצלח מאחד ממנועי החיפוש.
מדובר בתהליך יסודי ומורכב עד אשר יגיע האתר למיקום וחשיפה שיספקו את הלקוח וייתנו מענה למטרת האתר. קידום אתרים הוא הליך ארוך יחסית.
חברת קידום אתרים מקצועית תהיה במעקב מידי כמה ימים על מנת לפקח על קידום האתר והשארתו במקום אופטימאלי במנועי החיפוש.

להלן שלבים עיקריים בהליך קידום אתרים :

שלב 1

תחילה יש לבחור מילות מפתח, אלו הן המילים בהן אנו מעוניינים להופיע במיקומים הגבוהים במנועי החיפוש.
ניתן להגדיר את שלב זה כשלב החשוב ביותר בתחום קידום אתרים, בחירה של מילות מפתח לא נכונות עלולה לגרום להשקעה עצומה בהבאת האתר למקומות גבוהים ללא כל תמורה ממשית לבעל האתר.

שלב 2

שלב שני בתחום קידום אתרים הוא מחקר השוק, יש לבדוק מיהם המתחרים האחרים בשוק באותן מילות סיווג. יכול להיווצר מצב שהמתחרים מקדמים את עצמים במילים חשובות שאנחנו פספסנו וע"י כך לערוך את עצמנו בהתאם.

שלב 3

לאחר הגדרת המטרות באופן ברור מגיע שלב קידום אתרים עצמו.
קידום אתרים מורכב מאירגון מחדש בתוך האתר, וכמובן עבודה שנעשית מחוץ לאתר עצמו במרחבי רשת האינטרנט.
שימוש בתגים והחדרת מילות מפתח למקומות חשובים באתר, על מנת להגדיל את חשיבות האתר עבור מילות המפתח.
ארגון האתר במבנה – לבצע בדיקה שהאתר מאורגן במבנה המדגיש את נושאיו המרכזיים של האתר, ושינוי מבנה האתר בהתאם לצורך, על מנת להדגיש את הנושאים המרכזיים שבו.
תיקון שגיאות קריטיות בקוד ובהתאמתו לסטנדרטים שחשוב לעמוד בהם.

שלב 4

על מנת לבצע קידום אתרים איכותי יש צורך לבצע שינויים לתכנים הנמצאים באתר ולהתאימו למנועי החיפוש השונים. שינויים בדמות הוספת מילות מפתח בטקסטים,הוספת דפים וכדומה.

שלב 5

נושא קריטי בקידום אתרים הוא רישום לאתרי אינדקסים שונים ובמנועי חיפוש מובילים.
רישום באינדקסים משיג שתי מטרות – תנועת גולשים אל האתר והשגת קישורים נכנסים אל האתר שיגרמו לעליית הדרוג שלו במנועי החיפוש.
הקישורים צריכים להיות קשורים לנושאי האתר כמובן.

שלב 6

אחרי שבצענו את השלבים לעיל השלב הבא בנושא קידום אתרים הוא כמובן תחזוקתו של האתר.
קידום אתרים שיבוצע ללא תחזוקת האתר בצורה נכונה יהרוס בעצם את כל עבודת קידום אתרים שבצענו קודם לכן.
מעבר לכך צריך לדאוג שהאתר יהיה מעודכן בתכנים חדשים.


חשוב לציין שתחום קידום אתרים הוא תחום תחרותי, וזוהי תחרות שלעולם לא נגמרת.
במידה ואתם בעליו של אתר אינטרנט או מתכננים להקים אחד שכזה פנו לחברת קידום אתרים איכותית בעלת "קבלות" על מנת להשיג תוצאות רצויות.
אז מי מקום ראשון בגוגל ?

1 comment:

D2 said...


איקאה
אחלה בלוג אהבתי מאוד ואני מקווה שיעזור לי לייסם זאת...