Thursday, August 7, 2008

קידום אתרים - הדרך לעבר קידום אתרים איכותי

מסתבר ש"גוגל" הוא המלך של האינטרנט.
מלך אדיר, בעל ממלכה רחבת ידיים, השולט בנתיניו שלטון ללא מיצרים.
המלך גוגל בהינף שרביט אחד הוא יכול לרומם עסק, ולהזרים אליו אלפי לקוחות פוטנציאלים. אך אם העסק אינו מציית לחוקים ולכללים אשר השית עליו המלך – ידחק העסק אל תחתית רשימת נתיני הממלכה, למשל דף 89 בתוצאות החיפוש

המפתח להצלחת האתר מתחילה משלב התכנון דרך העיצוב והבניה ועד להעלאתו לאוויר.
אך כל זה אינו מספק, מילת המפתח תמונה במושג קידום אתרים .
כדי לבצע קידום אתרים בגוגל או במנוע חיפוש אחרים, יש צורך לבצע שינויים באתר עצמו ומחוצה לו, כך שהוא לא רק יראה מעוצב יפה עבור הגולש, אלא גם יהיה בנוי בצורה נכונה עבור מנועי החיפוש, ובעיקר עבור גוגל. בצורה זו, כשמנוע החיפוש יסרוק את האתר בפעם הבאה, הוא יגיע למסקנה שהאתר בנוי בצורה טובה יותר מאתרים אחרים, וימקם את האתר במיקום גבוה יותר בתוצאות החיפוש מזה של המתחרים שלך.
למנועי חיפוש יש מספר רב של קריטריונים בעזרתם מחושבת איכותו של אתר מסוים. למעשה, לגוגל יש מעל 200 קריטריונים שונים שעוזרים לו לקבוע באיזה מיקום יופיע כל אתר בתוצאות החיפוש. אל דאגה, אין צורך לדאוג לכל 200 הקריטריונים כעת.
לשם כך צריך לבצע קידום אתרים.
קידום אתרים בעצם כשמו כן הוא , נועד על מנת לבצע קידום אתרים , בכדי שלא יופיעו בתחתית גוגל.
עלינו לזכור שגוגל הוא בראש ובראשונה מנוע חיפוש, אשר מטרתו היא לתת למחפשים את התוצאות הרלוונטיות ביותר עבור מילת החיפוש שהקלידו, וזאת על מנת לשמר את מעמדו כמנוע החיפוש המוביל בעולם.
גוגל סורק דף מסוים באתר שלכם, הוא מתייחס אל המילים המופיעות בו, ומנסה למצוא מה הן המילים החשובות ביותר. כלומר, במה בעצם עוסק הטקסט.
כיצד מבין גוגל את הקונטקסט אליו שייך המדור המסוים הזה באתר שלכם?
מעבר למילים המופיעות בטקסט עצמו, נעזר גוגל בפרמטרים שונים, אשר רומזים לו במה עוסק הדף.
להלן חלק מהפרמטרים לצורך קידום אתרים איכותי :
א. שם המאמר
ב. שמות תתי הכותרות במאמר
ג.כותרת דףהאינטרנט.
ד. שם הכפתור בתפריט המוליך אל המאמר
ה. התכנים האחרים המופיעים באתר.
ו.מספר הפעמים בו נזכר ביטוי מסוים בתוך הדף
ז. מיקום אותם ביטויים.
ח.היפר-קישורים, בעיקר מאתרים אחרים, המקשרים אל הדף שלכם, עם הביטוי הרלוונטי.

חברות קידום אתרים מציעות שירותים שיעזרו לכם להיות בראש דפי החיפוש של גוגל, אבל זה לא תמיד מצליח.
על מנת לבצע קידום אתרים איכותי יש לבצע עבודה יסודית החל מבניית ארכיטקטורת האתר, שילוב רכיבים תומכי קידום אתרים ,אופטימיזציה,קוד ושילוב מטה דאטא מתאים דרך מחקר השוק,בחירת מילות מפתח,ערכית תכני האתר ופעולות שיווק נוספות שייסעו בקידום האתר.
חברות קידום אתרים המספקות שירותים אלו בד"כ מספקות את כל השירותים הנדרשים לאתר כגון עיצוב ובניית אתרים,פרסום ברשת האינטרנט וכמובן קידום אתרים.
החל מהרגע בו נעשתה פניה לחברת קידום אתרים מקצועית כגון אלקטרו מתחיל שינוי מהותי באתר במסגרת עבודת האופטימיזציה,ניהול התוכן והקידום.
חלק מהשינויים באתר הם ויזואליים הנראים לעין באופן מיידי וחלק מהשינויים אינם גלויים לעין אך נקלטים היטב היכן שחשוב: מנועי החיפוש.
שינוי תוכן האתר או בשמו המקצועי "אופטימיזציה",תחילה יש לבצע חקר יסודי אחר מילות מפתח הקשורות לאתר ולאיפיונו וערוך את האתר כך שיקלט באופן מוצלח מאחד ממנועי החיפוש.
חשוב להדגיש ולחדד - קידום אתרים הינו תהליך יסודי ומורכב עד אשר יגיע האתר למיקום וחשיפה שיספקו את הלקוח וייתנו מענה למטרת האתר.
חברת קידום אתרים מקצועית תהיה במעקב מידי כמה ימים על מנת לפקח על קידום האתר והשארתו במקום אופטימאלי במנועי החיפוש.
קיימות הרבה פעולות "ועבודה שחורה" על מנת לבצע קידום אתרים, חברות קידום אתרים אינן קוסמות. כמובן שישנה טכניקה וכל מקדם עושה זאת בדרך שלו.
מדובר בעניין של המון ניסיון וידע, אף אחד העוסק בתחום קידום אתרים אינו קוסם, כך שגם לא צריך להאמין לחברת קידום אתרים שמספרת סיפורים על קשרים מסתוריים עם גוגל, או טכניקות שאף אחד לא מודע אליהן.
זו מעין חידה שאין לה תשובה חד משמעית.
קידום אתרים הוא הליך שלוקח זמן והשקעה מרובה תוך כדי התייחסות לכל פרמטר ופרמטר.
חברות קידום אתרים רבות מעניקות משקל כבד לכמות הקישורים הנכנסים אל האתר על מנת לבצע קידום אתרים איכותי ומשמעותי..
חשוב לבחור חברות קידום אתרים את כל השירותים הנדרשים לאתר כגון עיצוב ובניית אתרים,פרסום ברשת האינטרנט וכמובן קידום אתרים.
החל מהרגע בו נעשתה פניה לחברת קידום אתרים מקצועית מתחיל שינוי מהותי באתר במסגרת עבודת האופטימיזציה,ניהול התוכן והקידום.
קידום אתרים שיבוצע ללא תחזוקת האתר בצורה נכונה יהרוס בעצם את כל עבודת קידום אתרים שבצענו קודם לכן.
מעבר לכך צריך לדאוג שהאתר יהיה מעודכן בתכנים חדשים.
חשוב לציין שתחום קידום אתרים הוא תחום תחרותי, וזוהי תחרות שלעולם לא נגמרת.
במידה ואתם בעליו של אתר אינטרנט או מתכננים להקים אחד שכזה פנו לחברת קידום אתרים איכותית בעלת "קבלות" על מנת להשיג תוצאות רצויות.
כולם רוצים לכבוש את פסגת גוגל, כולם מבינים שדרך הופעה בדף הראשון ובמקומות הראשונים הם יקבלו צפיות גדולות באתר שלהם וכמובן שיכניסו כסף רב.
לכן קידום אתרים הפך לדבר מבוקש כ"כ.
קידום אתרים הוא תחום מתפתח מרגע לרגע , חברות רבות מציעות קידום אתרים וגם אנשים יכולים לעשות זאת בביתם , אך בשורה התחתונה הדבר היחידי שקובע הוא המיקום הסופי.

No comments: