Wednesday, August 13, 2008

עורכי דין

עורכי דין – איך לבחור עורך דין מתאים?

לצערנו, החיים מלאים במצבים בהם אדם עלול להזדקק לשירותיו של עו"ד, לצרכי ייעוץ או ייצוג בערכאות משפטיות שונות. בחלק גדול מין המקרים, מידת מקצועיותו של עורך דין עשויה להכריע בסוגיות הרות גורל ועל כן בחירת עורכי דין הנה בחירה מאוד חשובה שתשפיע רבות על סיכויכם לצאת עם ידכם על העליונה בכל הליך משפטי.

מי יכול לעסוק בעריכת דין?

החוק מגדיר בבהירות את התשובה לשאלה זו: עליו להיות בעל השכלה משפטית שאינה פחותה מתואר ראשון, לעבור את מבחני הלשכה ותקופת התמחות כנדרש בחוק. בכל הדרישות הללו על אדם העוסק בעריכת דין לעמוד.

מומלץ בתוקף להימנע מקבלת יעוץ משפטי מכל אדם שאינו מוסמך ליותנו. לא אחת אירעו מקרים בהם שרלטן התחזה לעורך דין וגזל כספים מלקוחות עבור ייעוץ ועריכת חוזים. במקרים אחרים ארגונים שונים וחברות המעניקות סיוע בתחומים מגוונים ייעצו לפונים אליהן כיצד לנהוג במצבים עם השלכות משפטיות, כאשר טוב היה להם להפנות לאיש מקצוע המוסמך להעניק יעוץ משפטי.

חובותיו של עו"ד כלפי הלקוח

עורכי דין רשאים לצבור ניסיון וידע בכל תחום משפטי בו ירצו לעסוק ולהעניק ללקוחותיהם בתחומים אלו שירותים שונים ומגוונים, כמו יעוץ משפטי, ליטיגציה, עריכה כתבי תביעה, כתבי הגנה, חוזים ועוד. על פי חוק, חלות על כל עו"ד חובות שונות והעיקרית שבהן היא לפעול בצורה זהירה, נאמנה ללקוח ומקצועית. בנוסף, הנם מחויבים לכללי אתיקה הנקבעים על ידי הלשכה.

האם עדיף תחום התמחות ספציפי?

קשה לומר שבעת בחירת עורך דין כדאי ב – 100% מין המקרים לבחור בבעלי התמחות ספציפית הרלוונטית לתחום בו נדרש לכם סיוע ולא במשרדים העוסקים במגוון תחומים משפטיים. אולם, כאשר מדובר בתחומים משפטיים מורכבים הדורשים ידע רב וניסיון עשיר, לרוב מי מקדיש את כל זמנו בלמידת התחום המסוים ורכישת ניסיון בו יוכל להציע ללקוחותיו רמה מקצועית גבוהה יותר.
למרות המוניטין בו מתהדרות פירמות עורכי דין גדולות, גם למשרדים הקטנים מספר יתרונות מובהקים. בעת פנייה למשרד קטן, תוכלו לדעת בוודאות מי האדם שיטפל בתיק התביעה שלכם על כל שלביו. בפירמות גדולות לעומת זאת, לרוב האדם ששמו כתוב על הדלת יעסוק רק בפן הייצוגי ואילו את עבודת התשתית, איסוף הראיות ובניית תיק התביעה יבצע עו"ד זוטר או מתמחה בפירמה.

כאשר כל העבודה סביב תיק התביעה מבוצעת על ידי אותם עורכי דין , תוכלו להיות סבורים כי הוא בקיא ומעורב בכל פרטי תיק התביעה ושטיב עבודתו בכל שלב לא ייפגע עקב שטף אינפורמציה לקוי בין עובדים בפירמה גדולה.

מאידך, פירמות עורכי דין גדולות לרוב מעמידות לטובת הלקוח כלים רבים שלא בהכרח קיימים במשרדים קטנים יותר, בין אם בגלל היעדר תקציב, או היעדר קשרים. ברשת האינטרנט מידע רב ומגוון אודות פירמות של עורכי דין מובילים, משרדים קטנים כגדולים וכן מידע רב אודות תחומי התמחותו של כל משרד ועו"ד השותפים בו.לפני שתקבלו החלטות לגבי שכירת שרותיו של עו"ד מסויים, נסו לקרוא אודותיו, לחפש במאגרים משפטיים פסקי דין שבהם ייצג לקוחות וכדומה. כמו כן, רצוי לקבל המלצות מחברים ואנשי מקצוע בתחומים קרובים, כאלה הבאים במגע יום יומי ותדיר עם עורכי דין.

2 comments:

D2 said...


איקאה
סחתיין על המאמר

D2 said...


איקאה
סחתיין על המאמר