Tuesday, August 12, 2008

פרקטים

יש פרקטים העשויים מלוחות עץ גושני מלא.אשר עשויים מעץ מלא שלא עברו עיבוד, אלא רק גימור של שמן או לכה. עובי הקורות של פרקט זה הוא כ- 14-22 מ"מ.במידה והפרקט מתוחזק כהלכה הוא יכול להחזיק מעמד שנים רבות.קיימים גם פרקטים מעץ העשויים ממספר רב של שכבות. אשר בנויים ממספר שכבות, כאשר השכבה העליונה עשויה מעץ אציל והשכבות התחתונות בדרך כלל עשויות מעץ לבן. גם סוגי פרקטים אלו יכולים להיות עמידים לאורך שנים רבות, אך הם דורשים טיפול ואחזקה בהתאם. כאשר אנחנו מדברים על פרקטים חשוב לזכור כי ניתן להשתמש בסוגי עץ רבים ומגוונים - אלון, מייפל, בוק, דובדבן, אגוז ועוד, כאשר לכל עץ צבע שונה וצורה שונה. כל אחד צריך לבחור את סוג וצבע העץ על פי הטעם שלו, ואין לזלזל בכך. הפרקט הוא רהיט עיצובי לא פחות מאשר ספה או כורסא וחושב מאוד שהוא יהיה לטעמם של הדיירים. הפרקט נמצא על שטח גדול מאוד של הבית או החדר והוא מאוד נוכח, ולכן חשוב שהוא יתאים לאווירה של הבית ולאופי של דייריו.יש כמובן גם פרקטים סינטטיים (פרקט למינציה), והם לאו דווקא נראים פחות טוב מהפרקטים מעץ אמיתי. לעיתים יש להם מראה קלאסי ונעים לא פחות, והמחיר שלהם הוא בדרך כלל זול יותר. תחזוקת פרקט מסוג זה היא פשוטה ביותר, אך יהיה קשה יותר לחדש את הפרקט במקרה של שחיקה. רבים כיום מעדיפים את הפרקט הסינטטי מכיוון שאם מחשבים יחס של עלות מול תועלת, היתרונות שלו עולים על החסרונות.
אחד הטרנדים החמים של השנים האחרונות הם פרקטים. כיום, ניתן להשיג אותם במחיר נוח ולא צריך לחסוך המון כסף בשבילם כמו בעבר. לפני מספר שנים, פרקטים היו סימן המאפיין בעיקר בתים של עשירים, ומחירם של פרקטים אלו היה גבוה. כיום, כמעט בכל בית ניתן למצוא את הפרקטים המתאימים לכם במחירים שווים לכל נפש. פרקטים משנים באופן מוחלט את מראה החדר ומעניקים לו אווירה חמימה ונעימה. ישנם סוגים שונים של פרקט וכמובן שגם המחירים משתנים בהתאם לאיכות הפרקט, לגודלו ולחומר ממנו הוא עשוי.
כיום ניתן לשים פרקטים כמעט בכל חדר בבית. למעט המגבלה העיקרית של הפרקט (לא מגיב טוב למים), אין לו כמעט מגבלות ולכן לא מומלץ להתקין פרקטים בחדרי השירותים והאמבטיה או במטבח. רטיבות עלולה לנפח את העץ ולהרוס את הפרקט ולכן לא מומלץ שלפרקט יהיה מגע עם מים. כמובן שהכל אפשרי, וניתן למצוא היום גם מטבחים ואמבטיות עם פרקטים, אם כי יש להקפיד על כללי הזהירות אחרת הפרקט ייהרס.
• המנע מקשר עם לכלוך, חול, חרקים, שמן, ושיפשוף עם דלת. • השתמש במגני רצפה לרגלי הרהיטים, השתמש בגלגלים לרהיטים כדי למנוע מגע בפני שטח גדולים עם אובייקטים כבדים. • להמנע מלחות מוגברת באופן תדיר ע"י איוורור של המקום. • המנע מאובייקטים שעלולים לחרוץ את הריצוף ע"י מגנים רכים. • מידי פעם יש לקחת מטלית לחה לניקיון פרקטים על מנת לשמור עליהם.

1 comment:

D2 said...


איקאה
יפה מאוד ..הפרקטים נראים יופי חבל שהם יקרים!!1