Tuesday, August 5, 2008

אבן בזלת לעיסוי


עיסוי בעזרת אבן בזלת – להרגיע את הגוף אחרי יום עבודה
הטיפול בעזרת אבן בזלת מתמקד בעיסוי בעזרת אבן חמה.מדובר בעיסוי הנקרא – stone therapy. השם המיוחד הוא שמו באנגלית והבסיס לשיטה טיפול זו היא אבן בזלת.
היום ניתן רק ללמוד מהטיפולים הקדומים ולשפר אותם תוך כדי מתן אותה תוצאה והתועלת המרבית למטופל בעזרת אבן בזלת חמה ומרגיעה!
כיצד מתבצע עיסוי בעזרת אבן בזלת חמה?
הטיפול עצמו הוא עיסוי העובר על כל חלקי הגוף, כשבמהלכו נעשה שימוש באבנים מסוג בזלת חמה בעלת יכולת אנרגיה עמוקה למדי. השימוש בעזרת אבן בזלת חמה מהגוף יוצרת שינויי טמפרטורה רחבי היקף בחלקים שונים בגוף ולכן הטכניקה מבוססת בעצם על התרמותרפיה. הגוף נחשף לחום וקור גם יחד ומתרחשות בו תגובות פיזיולוגיות המעודדות ריפוי, התחדשות, ניקוי, חיזוק מערכות ושחרור הגוף.
מה יתרונות העיסוי בעזרת אבן בזלת מרגיעה ?
העיסוי בעזרת אבן בזלת חמה מאיץ את זרימת הדם במקומות בהם זרימת הדם איטית, הלימפה והעיכול, הטיפול בשימוש אבן טבעית בזלת חמה יוצרת בגוף סדרה של תגובות פנימיות, המביאות לצמצום זרימת הדם והלימפה באזורים שונים או להעצמתה. שתי התגובות העיקריות המושגות הן חיזוק (tonic) ורפיון (atonic). יותר מכל, שיטת stone therapy הנה שיטה מפנקת ומרגיעה . לכן היא מתאימה לכל מי שמרגיש צורך לעורר את שגרת היום יום, ולהשתחרר מהמתחים והלחצים המעיקים עלינו. הטיפול בעזרת אבן בזלת מרגיע, מחזק מערכת חיסון, מנקה רעלים מהדם, מעורר את מערכת העצבים, מגביר את חילוף החומרים ומזרז ריפוי מערכות שונות בגוף. טכניקה זו מומלצת על ידי רופאים רבים גם לטיפול בכאבי גב, שרירים תפוסים, בעיות מבנה ושלד, הגבלה בתנועה וטראומה. טיפול זה דרך אבן בזלת מרגיעה מומלץ לנשים בהריון מכיוון שהוא עוזר לעבור את התקופה הזאת באיזון ועם פחות כאביםומתחים ועוזר למנוע כאבי גב ושרירים תפוסים, נותן שלווה לאשה ההרה ועוזר ברוגע ואיזון נפשי.תחושות כגון 'טעינת מצברים', 'עוצמה מחודשת', וכן שלווה, רוגע, בריאות ואיזון גופני-נפשי מורגשות לאחר הטיפול בעזרת אבן בזלת חמה וזאת בשל המפגש העוצמתי שנוצר בעזרת מגע היד וחום האבנים אשר מאפשר פתיחה של הצ'אקרות שהם מרכזי האנרגיה בגוף.
כבר בעבר נעשו שימושים דומים בשיטת טיפול זו, האינדיאנים השתמשו באבן בזלת חמה ובסאונות ואבנים אחרות שחוממו על ידי השמש והונחו על בטנה של אישה בהריון בכדי להקל על כאבי הבטן. ברוסיה נהוג היה לשכב באמבט על אבנים בזלת שחורה ולספוג את האנרגיה הבוקעת ממנה. ביפן נהגו נזירים לחמם את הבטן לאחר הארוחה בכדי לשמר את תחושת השובע ובסין מזה הרבה שנים נעשה שימוש בעזרת אבן בזלת להפגת מתחים בשרירים תפוסים ועייפות.

No comments: