Thursday, August 7, 2008

אינסטלטורים

כמו בכל תחום גם אינסטלטורים צריך לדעת לבחור בצורה נכונה, כי אחרי הכל אם תבחרו אינסטלטורים גרועים סביר להניח שהבעיה רק תחמיר, והעצבים שלכם יגיעו לשחקים. ישנה בעיה אחת בישראל (טוב לא אחת הרבה יותר ) כל אחד יכול להיות אינסטלטור. אין צורך בשום רישיון או הכשרה. לכן, יש בשוק כל כך הרבה אינסטלטורים חאפרים. בעיה היא שכשמזמינים אינסטלטור זה בד"כ S.O.S – פיצוץ בצנרת, נזילה, סתימה, אין מים חמים וכל דבר אחר, שאינו סובל דיחוי. אין זמן לבדוק יותר מדי. ישנם אינסטלטורים, לא מעטים, שמנצלים את המצוקה שלנו.

הבעיה מתחילה בעובדה שקשה לזהות אינסטלטורים "חאפרים" בטלפון, אך עדיין, ישנה נורת אזהרה שרצוי לשים לב אליה - אם אינסטלטורים מסרבים לתת הצעת מחיר בטלפון לשרות סטנדרטי כגון: פתיחת סתימה, החלפת ברז וכדו' וטוען "צריך לבוא ולראות, אבל אל תדאג, אני הכי זול בעיר…", אז כדאי להיזהר.

חשוב לדעת החל מהשעה 17:00 ניתן לצפות לעלייה בגובה 25% בתעריפים. החל מהשעה 20:00 ניתן לצפות לעלייה בגובה 50% בתעריפים. לכן, אם אפשר, מומלץ לנסות לדחות לשעות היום את פתרון התקלה ולא להזעיק אינסטלטורים באמצע הלילה. בכדי לא ליפול בפח, ריכזנו עבורכם, שיטות ידועות של אינסטלטורים חאפרים לעבוד עלינו, מחירים סבירים לשרותי אינסטלציה נפוצים וגם מה אפשר לעשות לבד.

צריך להבין – אינסטלטורים מקצועיים הם בעלי מומחיות ואיכות , לכל אינסטלטור יש את המומחיות שלו. לא כדאי לתת למומחה ביוב לתקן את הצנרת במדיח הכלים. אם אתם יודעים מהי התקלה שלכם, לדוגמא נזילה או פיצוץ בצנרת, חפשו המלצות על אינסטלטורים .

המומחיות הזו נמדדת גם בכך שמדובר ב אינסטלטורים אשר אינסטלציה היא המקצוע שלהם , ולא מישהו שמדי פעם מחלטר בעבודה זו, או שיפוצניק כללי שעושה עבודות אחרות גם כן. מומלץ להזמין אינסטלטורים לעבודה קטנה ובעלות נמוכה, והיה והוא השאיר רושם טוב אז לקחת אותו לעבודות גדולות יותר.

הסמכת וניסיון אינסטלטורים - מומלץ לברר מהי הסמכתם. כיום ישנם קורסים לאינסטלטורים המקנים הסמכה בנושאים שונים בתחום. אינסטלטורים בעלי ניסיון של שנים רבות בתחום גם כן יותר אמינים מ אינסטלטור מתחיל. בררו כי מדובר באינסטלטור בעל הסמכה. קבלת הצעות מחיר של אינסטלטורים הדרך הטובה ביותר ש אינסטלטורים לא ירמו אתכם, קבלו הצעות מחיר ממספר אינסטלטורים מומלצים.

ספרו ל אינסטלטורים בדיוק את הבעיה, ישנם מקרים שיהיה צורך בביקור , דרשו לקבל הצעת מחיר, חשוב להבין שהמחיר הוא בהחלט איננו הקריטריון היחידי בבחירת אינסטלטורים, אולם יש לקחת אותו בחשבון.

ביטוח ואחריות על עבודת אינסטלציה - נושא הביטוח הינו נושא שפעמים רבות מתעלמים ממנו בהזמנת אינסטלציה, אולם הוא חשוב ביותר.אינסטלטורים יכולים לעבוד על נזילה לגרום לנזק אחר שלא קשור לעבודות האינסטלציה. אם אינסטלטורים עובדים ללא ביטוח, אתם תמצאו את עצמכם במצב לא נעים ובבעיה מיותרת.

התחייבות לביצוע העבודה - בקשו מה אינסטלטורים התחייבות כלשהי לגבי הגעתם. יש אינסטלטורים המתחילים עבודה ופתאום מפסיקים להגיע. לכן בשום אופן אין לשלם ל אינסטלטורים את כל הסכום מראש, כבר אמרנו קודם, כתבו הכל. אם מדובר בקבלן אינסטלציה השוכר עובדים, ודאו לגבי הניסיון של כל אחד מהעובדים, וודאו כי הקבלן משתמש בעובדים חוקיים, אחרת אתם עלולים להיות אלו הנתבעים. אז בכל תקלה שיש לכם מומלץ להיכנס לאינטרנט לחפש אינדקס עסקים וכמובן למצוא שם סיווג של אינסטלטורים ולצלצל אליהם , לקבל הצעות מחיר ולבחור את אלו שטובים לכם ונשמעים אמינים.

מחירים ריאליים לתקלות מוכרות
החלפת דוד - מחיר סביר לעבודה הוא בין 400-600 ₪ .
החלפת ברז אינטרפוץ - כ- 400-450 ₪.
החלפת ברז רגיל - כ 150-200 ₪.
התקנת ניאגרה גלויה - ניאגרה סטנדטית בין 200-250 ₪.
החלפת פלאנג' - 380-450 ש"ח.
פתיחת סתימה בכיור – 250-350 ש"ח.

אז בכל תקלה שיש לכם מומלץ להיכנס לאינטרנט לחפש
אינדקס עסקים וכמובן למצוא שם סיווג של אינסטלטורים
ולצלצל אליהם , לקבל הצעות מחיר ולבחור את אלו שטובים
לכם ונשמעים אמינים.
אז.....שלא יעבדו עליכם.
קישורים רלוונטיים :
קבלני איטום קבלני אינסטלציה שיפוצים שערים אוטומטיים

5 comments:

Anonymous said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...
This comment has been removed by the author.