Wednesday, August 13, 2008

טיולי טרקטורונים - טיולים בהילוך מהיר

כולם זקוקים לפעמים להירגע ולצאת ליום כיף מאתגר שיוציא אתכם מהמשרד לשטח, לנופים הירוקים של ישראל וליום שכולה נופים ופארקים מדהימים.מומלץ לצאת ליום כיף בשילוב טיולי טרקטורונים. יום של חוויות אקסטרים מיוחדות ביותר המתאימות לכל עובדי המשרד.יום כיף בשטח רכובים על טרקטורונים, עוברים במעברי מים, מול נופים מהפנטים, מצטלמים עם כל החברה כדי לזכור את הרגעים היפים, עוצרים לתה צמחים או קפה מול הנוף ונהנים מכל רגע של שחרור
תיירות הפנים בישראל מציעה אין ספור מקומות למסעות טיולי טרקטורונים. מעבר לחבילות הנופש הקיימות בין אם בצימרים או בבתי המלון תפסו האטרקציות המוצעות מקום מכובד ובלתי נפרד מהחופשה.
טיולי טרקטורונים הם לנועזים שבנינו המחפשים ריגושים וחוויות אקסטרים. טיולים אלו היומאוד פופולאריים בעבר והביקוש להם הלך וירד, אך בשנים האחרונות חזר בענק הביקוש למסעות טיולי טרקטורונים בקרב המטיילים בישראל.
כיום צמחו להן עשרות חברות בצפון המציעות לנופשים מסלולי טיולי טרקטורונים ברמות ובדרגות קושי שונות.התייר הישראלי ידוע כחובב אתגרים וכמחפש ריגושים מסוג זה.

דוגמה מומלצת למסלול טיולי טרקטורונים:
בגליל המערבי ניתן למצוא מסלולים יפים ומאתגרים לטרקטורונים. איזור זה שופע בהרים,גבעות,ואדיות,נחלים,נופים ירוקים,וחורש טבעי. איזור זה מומלץ בחורף ובאביב מאחר והפריחה בו מדהימה ביופייה. מסלולי טיולי טרקטורונים נוספים ומומלצים תמצאו ברמת הגולן ועוד...
לאלו המחפשים רומנטיקה ישנם מגוון מסלולים המוצעים במסעות טיולי הטרקטורונים לזוגות. מסלולים עם נופים בצבעים המשדרים אוירה רומנטית וקסומה לזוגות האוהבים.גם למשפחות הנופשות בצימרים בצפון מוצעים מבחר של מסלולי טיולי טרקטורונים המתאימים גםלילדים.

בימים עברו, שנים בודדות לפני כן, היו טיולי טרקטורונים נחלתם הבלעדית של בני המושבים והקיבוצים, עובדי האדמה היו משתמשים בהן במרחבים הפתוחים , בעוד שהאדם העירוני היה רחוק מכך. היום בד בבד, עם התפתחות הטיולים בארץ ישראל, והמגמה של חוויות שונות, התפתח שוק תעשיית טיולי הטרקטורונים. לא בעזרתם הבלעדית של המושבים, והקיבוצניקים כי אם עסקים פרטיים רבים, שהשקיעו את מיטב כספם במסעות טיולי טרקטורונים ורכבי שטח לטיולים בארץ ישראל לכל ישראלי באשר הוא. התעשייה מגלגלת מיליוני שקלים מדי שנה, מפתחת תתי תעשיות שונות באותו התחום ועוד כהנה וכהנה השלכות. מתנגדי איכות הסביבה יטענו מחד גיסא , כי טיולי טרקטורונים אלו הורסים את הסביבה הטבעית של בעלי חיים בהתנהגות דורסנית של כלי הרכב והנוהגים בו , בהשאירם חול ואבק בפני כל הדבר הנתקל בדרכם. טענה זו איננה לחלוטין מדויקת, גם טיול רגלי בחיק הטבע עשוי להרוס קן או בית מגורים לחיה השוררת בו. אין לנו להתעלם מן העובדה שהאדם מפתח מושבותיו יום ביומו בהתפתחות אדירה , וכל דבר שנעשה יגרום לזאת. על כן, מצער לומר, אך בשורה התחתונה אולי כל מעשה הנגרם על ידנו עלול להפריע להרמוניה התקינה של הטבע ואם כך טיולי הטרקטורונים הינו רק קצה קצהו של קרחון דק מאוד.
טיולי טרקטורונים מתבצעים ברובם בשטחים אשר אינם עבירים לכל סוג רכב אחר:חול,בוץ,מים ושלג. מרבית טיולים אלו מתבצעים בליווי של מדריכים צמודים הנותנים הסבר על הכל,תפעולו וכמובן מלווים את הקבוצה בשטח.
הסוג המועדף כאשר יוצאים אל טיולי טרקטורונים הוא טרקטורון בעל הנעה כפולה 4x4 ממש כמו ג'יפ, לצורך עבירות בשטח.אפרופו עבירות – מבחינה חוקית חל איסור לרוב הטרקטורונים נסיעה על הכביש מהסיבה הפשוטה כי לרובם אין סרן דיפרנציאלי שגורם לחלוקת הכוח,מה שעלול לגרום לאיבוד שליטה בזמן פניה.טיולי טרקטורונים צובר בשנים האחרונות תאוצה אדירה ונחשף לכמות גדולה יותר של אנשים מידי שנה.
טיולי טרקטורונים פורשים לפניך שילוב של הנאה מכלי רכב העובד בשטח בצורה יוצאת דופן בשילוב עם הכרת הארץ, מבט בנופים עוצרי נשימה בנופי המדבר והאקלים הים תיכוני.

1 comment:

Unknown said...

מאד מעניין! האם ניתן להזמין טיולי טרקטורונים לקבוצות?