Saturday, July 19, 2008

לוח מודעות - מודעה לבנה או מודעה אלקטרונית ?

כשאתם מחפשים משהו, או רוצים למכור משהו, איך אתם מפרסמים, מודעה לבנה על לוח מודעות כמו פעם או מודעה אלקטרונית בלוח מודעת יעודי לך?.
לוח מודעות, זוכרים? הדבר המרובע הזה? שתולים עליו דברים? יפה.
עושה רושם שפחות ופחות רואים כיום את הדבר הזה שנקרא לוח מודעות ברחבי הארץ, ואם כבר רואים לוח מודעות כלשהו יש עליו הודעות על אירועים כאלה ואחרים, כולל לוויות.
לוח המודעות של היום עברו למקום אחר, לא עוד ברחובות, לא עוד בשכונות, היום לוח מודעות מככב באינטרנט.
אם פעם מישהו רצה להשכיר דירה, למכור אוטו, או סתם לפרסם משהו היה מכין שלט יפה ותולה אותו בעל לוח מודעות מרכזי בעיר ומחכה שמישהו יתלוש את הפתקית הלבנה שהכין, או שירשום את הטלפון שהשאיר ויצלצל מאוחר יותר. פעם דברים היו פשוטים.
כיום חוקי המשחק היום השתנו, כמעט כל מי שרוצה לפרסם דבר מה עושה זאת באינטרנט, למשל אם מישהו מחפש גור כלבים קטן , הוא יחפש
לוח חיות מחמד
לוח מודעות ניתן למצוא בקלות רבה במרחבי האינטרנט, חלקם מתמחים בנושאים ספציפיים למשל
לוח בעלי מקצוע, בו ניתן למצוא כל בעל מקצוע שאתם צריכים.
כפי שהבנתם, היום יש לוח מודעות יעודי לכל נושא ונושא, דבר המקל על חיו של המחפש, ונותן לו אפשרות לבחור מבין אלפי המציעים. בעוד שבלוח מודעות ברחוב, סביר להניח אם היה מבין משהו מהמודעה שירד עליה גשם אתמול.
אם ארצה לרכוש ציוד לתינוק ולילד סביר שאבצע חיפוש
בלוח לתינוק ולילד ולא אחפש לוח מודעות ברחוב עם מודעה כזו, שכן הסבירות נמוכה, לעומת זאת אם ארצה לחפש לי צימר לחופשה, אין סיכוי שאמצא אותה בלוח מודעות אלה אך ורק בעזרת לוח צימרים באינטרנט.

לוח מודעות מודרני הפך בעצם להיות "אינדקס אתרים", ונמצאים בהם אינספור אתרים המציעים שירותים או מוצרים כאלו ואחרים. ומיותר לציין שהם זוכים לחשיפה אדירה, הרבה יותר מלוחות מודעות הפזורים ברחובות.
נכון, יש משהו יפה בלוח מודעות, משהו פשוט, יום יומי, אבל עם הקדימה אנשים מתחילים לזנוח את כל הדברים הפשוטים, כולל לוחות מודעות.

מרבית לוחות המודעות שעדיין קיימים היום לא תמיד עדכניים ולפעמים אף ניתן למצוא עליהם מודעות קטנות או פרסומים עירוניים למינהים, אך יותר ויותר אנשים נטשו את המדיה הזו שנקראת לוחות מודעות.
לוחות מודעות בעיני הם דבר פרקטי, ולפעמים אף עובד בזריזות וביעילות רבה יותר מאשר אתר אינטרנט.
אך זה עיניין אישי, ותלוי בהשקפת עולם.
דוגמא אישית, כאשר חפשתי לעצמי עובד לחברה פניתי אל
לוח דרושים
מה אתם חושבים, האם לוחות מודעות של היום ברחבי האינטרנט עדיפים ופרטיים יותר מלוחות מודעות של "פעם"?

מעניין אותי לדעת מה אתם חושבים.

No comments: