Sunday, July 27, 2008

עיצוב אתרים - יופי בשילוב של אופי

תחום עיצוב אתרים גרפי החל את דרכו ידי ביד עם המצאת כתב היד. עיצוב אתרים גרפי הינו למעשה הדרך בה אנו בוחרים להציג נושא בצורה חזותית, כאשר האמצעים העומדים לרשותנו הם: הכתב, השרטוט, הרישום והאיור ותחום בניית אתרים ותחום עיצוב אתרים גרפי. בעזרת שילוב בין כלים אלו ניתן להעביר מסרים אל הציבור הרחב. התקשורת החזותית פרצה לתודעה עם המצאת הדפוס וכתוצאה מכך הפך תחום עיצוב אתרים גרפי לפעולה ייחודית.

נכון לא ניתן להתווכח על יופי, אך עיצוב אתרים כושל בא לידי ביטוי באופן בולט ומהיר בתחום אתרי אינטרנט.

עולם האינטרנט הוא עולם ענקי, ישנם אינספור אתרים באינספור תחומים.
כיום יש לכל אחד אתר אינטרנט, זה מתחיל מילד בן 13 שרוצה לעשות אתר על משחק המחשב שהוא כ"כ אוהב ועוד לתאגידי ענק הנסחרים בנסדא"ק.
אחד הדברים המרכזיים בכל הנוגע לאתרי אינטרנט הוא עיצוב אתרים.
אנשים אוהבים דברים יפים, דברים שמדברים לעין. ואין מה לעשות, אתרי אינטרנט שעוצבו בצורה לא טובה לא ישאירו את הגולש באתר וכך בעצם האתר מאבד את התועלת שלו
תחום בניית אתרים ותחום עיצוב אתרים גרפי הפך לכלי חזק בשיטות הפרסום של ימינו.
הדרך הנוחה ביותר לחשוף מוצר אל קהל היעד שלו הינה ויזואלית בתחום עיצוב אתרים גרפי ותחום בניית אתרים או דרך הטלוויזיה, ולכן קיימים עזרי שיווק רבים המשתמשים בתחום עיצוב אתרים גרפי ותחום בניית אתרים לצורכי פרסום ולהגדלת מכירות ופרסום העסק וכאן נכנס לפעולה המעצב בתחום עיצוב אתרים גרפי.
תפקידו של המעצב אתרים הגרפי הינו ללוות את קמפיין השיווק של החברה ולהקנות לו חזות אל מול הציבור הרחב, אך כיצד הוא בוחר את החזות הראויה?
התחום הראשון בו יש לתת דגש מירבי כאשר עוסקים בנושא עיצוב אתרים הוא צבעי האתר.
תחילה נבחר צבע בסיסי שילווה את האתר ולאחריו נבחר "טווח" צבעים שישמש אותנו, בחירה ב"טווח" צבעים גדול מידי אינה רצויה על מנת לא ליצור מראה "צורם", ולשם כך קיימים כלי עזר רבים העוזרים במציאת הגוון המתאים.
עיצוב אתרים נכון משפיע בצורה ישירה וברורה על מיתוג האתגר ומשפיע עליו באופן ישיר.
עיצוב אתרים לא נכון,בחירת צבעים צורמים, וקונספט מבולבל יגרמו לכישלון האתר ולחוסר שביעות רצון, בראשונה של ה"מבקר" באתר וכמובן של בעל האתר.
לכן חשוב לבצע התאמה מדויקת לצורכי הלקוח על מנת להגיע תוצאות מקסימליות.
עיצוב אתרים אינו פחות חשוב מהתוכן שבאתר, הרי שאם האתר יעוצב בצורה שלא מזמינה ומגרה את העין, הגולש מהר מאוד יוציא עצמו מן האתר ויעבור למקום אחר.
אתרי אינטרנט רבים לא מצליחים "להתרומם" ולהצליח ולהגיע אל היעדים שהציבו לעצמם בתחילת הדרך בגלל שלא עוצבו נכונה.
עיצוב אתרים יכול להיות עניין של חיים או מוות עבור האתר שלכם, ואם אתם מעוניינים להקים אתר אינטרנט הפונה לפלח שוק מסויים רצוי תחילה לבצע סקר שוק איכותי ונרחב ולראות אתרים מבוססים אחרים ומצליחים כיצד הם עוצבו וכיצד אופיינו.
נכון שלא צריך לשכפל את אותו העיצוב אך זה לא מזיק ללמוד מהמתחרים הפוטנציאלים שלכם.
עיצוב גרפי לאתרי אינטרנט הוא משהו דינאמי המשתנה אחת לתקופה ומשקעת בו מחשבה רבה. לכן רצוי לפנות אל חברת עיצוב אתרים מוכרת עם תיק עבודות מפואר, שניתן לראות את העבודה שבצעה בעבר.

No comments: