Thursday, July 31, 2008

קורס ברמנים - כסף כסף כסף וקצת אלכוהול

מקצוע הברמן זהו מקצוע מבוקש כיום. אולם בעוד בישראל זהו מקצוע שפונים אליו בעיקר צעירים לאחר צבא כעבודה זמנית, במספר ארצות לא מבוטל באירופה העיסוק בהגשת משקאות – נחשב למקצוע מכובד וכקריירה אטרקטיבית לכל החיים.
השאלה הגדולה היא כמובן האם צריך לעשות קורס ברמנים על מנת להפוך לברמן מקצועי ? התשובה לכך איננה חד משמעית והיא תלויה במידה רבה באישיות האינדיווידואלית של המתלבט- כמו בכל דיסציפלינה. ניתן ללמוד את מלאכת הברמן באופן עצמאי, במידה ויש לכם יכולות אוטודידקטיות, כלמור אם אתם יודעים שיש לכם יכולת למידה עצמית גבוהה, משמעת עצמית ורצון – תוכלו לקנות לעצמכם ידע בכוחות עצמכם באמצעות ספרים, אינטרנט, מומחים וכו'. אולם לא כל האנשים בעולם הם כאלה. אנשים רבים זקוקים למסגרת לימודית מובנית שתספק להם כלים מקצועיים וידע תיאורטי ומעשי. עבור אנשים אלה התשובה היא – קןרס ברמנים בבית ספר ממוסד. סיבה נוספת שבעטייה אנשים רבים נוהרים לקורס ברמנים מקצועי – היא התעודה. בתי ספר ממוסדים ומוכרים מעניקים למסיימי קורס ברמנים תעודה וזו מהווה כרטיס כניסה יעיל לעולם הברים. אולם גם ניסיון והמלצות יכולים לעזור.
בין אם אתם מחליטים ללמוד בכוחות עצמכם ובין אם אתם מחליטים לעשות קורס ברמנים יש כמה נושאים חשובים שיש לדעת בטרם מתחילים במלאכה הברמון - בפועל. תוכנית הלימודים בודאי שונה מעט מבית ספר לבית ספר אך העקרונות הן אותם עקרונות. על פי רוב תגלו כי התוכנית הלימודית בקורס ברמנים כוללת שלושה חטיבות עיקריות. החטיבה התיאורטית – בה לומדים על ההיסטוריה של המשקאות, ייצור משקאות אלכוהוליים ותהליכי הכנת משקאות שונים, סיווגי משקאות וכן הלאה. החטיבה השנייה בלימודי קורס ברמנים היא התנסות מעשית. הכוונה להקניית ניסיון מעשי בהכנת משקאות אלכוהוליים. זהו חלק חשוב מאוד במהלך הקורס ואין לא תחליף, שכן כאן מתנסים בעבודה עצמה. והחטיבה השלישית בלימודי קורס ברמנים – חשובה מאוד ואין להקל בה ראש. הכוונה היא ללימודי שירות לקוחות וניהול בר. חטיבה זו לא נלמדת בכל בית ספר וחבל מאחר ויש לה חשיבות מכרעת על ההצלחה של הסטודנטים. בחטיבה זו נלמדים רזי השירות, שירות לקוחות, ניהול מלאי, ניהול בר ועוד.
השאלה כיצד לבחור קורס ברמנים אינה שאלה פשוטה. אולם הנה כמה פרמטרים שיכולים לסייע לכם בבואכם לבחור בית ספר מקצועי ללימודי קורס ברמנים. מומלץ מאוד לחפש בתי ספר בעלי שם או כאלה ידועים לקהל הרחב – שכן סביר מאוד להניח כי הם ניחנים בידע הדרוש, במורים הטובים ביותר וכמובן שתעודה מטעם בתי ספר מוכרים תספק נקודת פתיחה טובה יותר עבור הסטודנטים המסיימים ואף עשויה להוות יתרון על פני מועמדים אחרים בבואכם לחפש עבודה. דבר נוסף שכדאי לשאול בעת עריכת הסקר שלכם הוא על תוכנית הלימודים שהם מציעים. אל תהססו בקשו מבתי הספר שישלחו אליכם את תוכנית הלימודים והשוו בין התכנים, בין היקף השעות ובין הסדנאות – השתמשו באינטואיציה שלכם. ודאו כי אתם הולכים ללמוד הן על משקאות עכשוויים ומודרניים אך גם על משקאות ותיקים יותר. חפשו מידע אודות המורים שעתידים ללמד אתכם במדיות השונות. שאלו חברים. בקשו טלפונים של ממליצים מבתי הספר ללימוד קורס ברמנים. זכרו אתם מראיינים אותם לא הם אתכם. דבר נוסף שראוי לתת עליו את הדעת הוא – התעודה. ודאו כי אתם תקבלו תעודה מוכרת בסיום קורס הברמנים, שתשרת אתכם בעתיד ותשמש כרטיס כניסה. בדקו כי בית הספר ללימודי קורס ברמנים מוכר ידי משרד התעשייה והמסחר. ולסיום, בדקו אילו סדנאות משולבות בתוכנית הלימודים, האם אתם נפגשים עם מומחים בתחום במהלך הלימודים.
לאחר סיום קורס ברמנים היו סבלנים וחפשו עבודה בחכמה. תחילה שאלו את עצמכם ביזה ענף אתם מעוניינים להשתלב. מאחר ויש לא מעט אפשרויות. כך למשל תוכלו להשתלב בענף התיירות – לדוגמא: בתי מלון. להיות ברמן בבית מלון שונה מהתנהלות בבר במסעדה למשל. כמו גם שיש שוני בין ברמן העוסק במתן שירותי בר לאירועים ובר אקטיבי לבין ברמן שעובד בפאב. אם כן, יש לא מעט אפשרויות ולא מעט מקומות שניתן לעבוד בהם כברמן מקצועי והתשובה היכן כדאי לבחור לעבוד תלויה במידה רבה בנטיות הלב שלכם.