Thursday, July 24, 2008

? חדשות - דור שלישי, ואיך זה קשור בכלל

מבזק חדשות ב SMS, ומיד לאחריו הציעו לי לראות חדשות LIVE בדור השלישי בנייד שלי ככה זה מידי יום.
עכשיו תגידו לי אתם, לא קצת הגזימו? כאילו מה נראה להם? שאני באמת אכנס לראות את נינט במבזק חדשות? לא!
אם הם כ"כ נחמדים אז שישלחו מבזקי חדשות בחינם לא? הרי זה חדשות חשובות נכון? אז פשוט תנו לנו לדעת בזכותכם., רק להודיע, זה הכל.
אחרי הכל SMS והצעה לראות מבזק חדשות בדור ה3 זה קצת ניצול ציני של מה שקורה לא?
אם היה פיגוע בירושלים בעזרת טרקטור שהשתולל, למה חברות הסלולאר רוצות להרוויח כסף על כך?
אני מבין את רצון חברת חדשות , ואם כל הרצון שלהם להתעשר אין סיבה לעשות שימוש ציני בדברים נוראיים שקורים ולעדכן אותי ב SMS בכדי שאתחבר ואשלם להם כסף.
חברות הסלולאר גם ככה מרוויחות הון מטורף מהשירותים שהן נותנות ואלו לא אבל עדיין מחייבות עליו, אז למה לנצל מקרים קשים, אבל ושכול בכדי לעשות עוד כמה שקלים?
אני אומר אם כבר חדשות – אז שיהיה עינייני, ממוקד, מרתיע ומסביר.
לא מעניין לראות בחדשות את כוכבי הישרדות, רוקדים עם כוכבים או איזה צבע שיער יש לנינט.
אני שואל מה קרה לאותן מבזק חדשות "טובות" וישנות ?

אנחנו רוצים לראות את הרמטכ"ל, את המפכ"ל, ושאר הגנרלים שלנו, וממש לא את כוכבי הראליטי הקטנים שחושבים שהם כוכבים גדולים.

נכון שזה לא יקרה, העולם השתנה וכך גם מהדורות החדשות, אבל יש מקום לעשות שינוי בניצול הציני שנעשה.
אבל זה משהו שלא יקרה, כסף לפני הכל, ובטח שלפני מקרים קשים בחדשות.
העיניין הוא שלא מדובר רק בחדשות מדיניות.
זה הפך למכת מדינה, חדשות רכילות, חדשות ספורט, חדשות בידור, ועוד מיליון ואחד סוגי של חדשות אפילו חדשות בניית אתרים וגם חדשות אינטרנט !. לטעמי חדשות נועדו לדווח לאנשים על מה שקרה , להתריע, לזעזע ולא לעשות קופות של מיליוני שקלים.
פעם חדשות היו נצפות כל שעה עגולה או בשעה שמונה בערב בתוכנית מבט.
היום חדשות מקיפות אותנו בכל פינה ובכל מקום.
אם זה מבזקים באינטרנט כל שניה וחצי, או הצקות בלתי פוסקות בניידים שלנו.
אני מבין את הצורך של האנשים להתעדכן בכל רגע נתון, אבל איפשהו זה כבר הופך להיות מעיק ולא לעניין.
העיסוק הבלתי פוסק מוציא את החשק מהאזנה לחדשות, מוציא את החשק מהרצון להתעדכן.
עושה רושם שאין באמת חדשות, רק מיחזורי סיפורים, יום אחר, שם אחר, אותו סיפור, ואותו אינטרס לעשות כסף.
ולא, אני לא ראיתי את חיים יבין בדור ה 3, וגם לא את יונית לוי.
ואתם, ראיתים? ובכלל מה אתם אומרים על כל ההצקה הבלתי פוסקת בנושא?

No comments: