Sunday, July 27, 2008

אינדקס אתרים - פתרון הבעיה

אינדקס אתרים כאמצעי קידום אתרים ואו פרסום בגוגל. לכל עסק המכבד את עצמו בשוק יש כיום אתר אינטרנט. מטרת אתר האינטרנט הוא לרוב לספק את שירותי העסק גם דרך המצע של רשת האינטרנט או לפחות לפרסם את העסק דרך האמצעי של האתר. ככל שהאתר מושקע יותר מבחינה תכנית וטכנית כך הלקוח יתרשם באופן ניכר יותר מהעסק והסבירות שהוא ישכור את שירותי העסק תגדל.
אינדקס אתרים - ההיסטוריה
הכתוב מעלה טוב ויפה - אך ישנה בעיה יסודית המונעת מאתרים אלו להגיע לקהל היעד הרצוי שלהם. בניגוד לאותה רשת אינטרנט בשנות ה-90 שהייתה מצומצמת יחסית, רשת האינטרנט בסוף העשור הראשון של שנות ה-2000 היא רחבה מאד. הרשת היא עצומה, עד כדי כך שהסיכוי לפיו יתרחש מפגש רנדומאלי בין לקוח פוטנציאלי לנותן שירות באינטרנט שואף לסיכוי מאוד נמוך. בפועל, זו בעיה העומדת לא רק בענייני שיווק, אלא כל אתר ברשת האינטרנט עומד בפני אותה בעיה: כיצד ניתן
'לשדך' לאתר האינטרנט את קהל היעד שלו ביעילות?
לפתרון סוגיה זו קם ענף שלם של מנועי חיפוש ואתרי אינדקס שמהווים אינדקס אתרים. מנועי חיפוש הם כלי יעיל, אך לא תמיד ממוקד. היתרון של אינדקס אתרים הוא בכך שבאתר אחד מקובצים קישורים לאתרים רבים אשר קשורים לאותו נושא. כיום, כמעט לכל נושא יש אינדקס אתרים הקשור לנושא זה: בין אם מדובר בנושאים מקצועיים כגון משפט, ראיית חשבון - ובין אם בפנאי, כגון אינדקס אתרי חובבי ריצות. קיומו של אינדקס אתרים מקל על דרכם של גולשים רבים בדרכם. אינדקס אתרים מאפשר לכל גולש מיומן יותר או פחות להגיע למידע בפשטות רבה.
שיווק באינטרנט
רשת האינטרנט נמצאת בימים אלה בעיצומו של שינוי משמעותי. שינוי זה איננו טכנולוגי במהותו, אלא תפיסתי, ובבסיסו ההכרה ההולכת וגוברת כי יותר מאשר לאפשר לגולשים לצפות ולצרוך תכנים, האינטרנט הוא כלי המאפשר להם ליצור ולפרסם את תכנים מקוריים משלהם. מהפכת האינטרנט כבר הושוותה למהפכת הדפוס פעמים רבות עוד בטרם המודעות ל-web 2.0 פרצה ללב המיינסטרים, אך כעת שהאינטרנט הפך לכלי פרסום והפצה רב עוצמה המאפשר לכל גולש לייצר, לפרסם ולהפיץ את תכניו הטקסטואליים והויזואליים על ידי אינדקס אתרים לעולם השוואה זו זוכה למשנה תוקף.