Thursday, July 17, 2008

חדשות וחידושים וכל מה שבינהם

כיצד מתעדכנים בכל הקשור לנושא חדשות?אתם מקבלים עדכוני חדשות לנייד שלכם באמצעות SMS? האם אתם מתעדכנים באתרי האינטרנט השונים? האם אתם ממתינים למהדורת חדשות?

אני מניח להניח שכל התשובות למעלה נכונות עבורכם.בין אם אתם מעוניינים או לא, זהו המצב.



הפכנו להיות צרכני חדשות ברמה בלתי רגילה, רמת צריכת חדשות הפכה להיות יום יומית ורמת ההתעדכנות הפכה לכזו שאנחנו מתעדכנים בכל כמה שעות.

אם חושבים על זה הנושא הזה פשוט מדהים, אם פעם חדשות היו מופיעות אחת ליום, כיום ניתן להתעדכן בחדשות על בסיס שעתי ובקלות רבה.

פעם,בימים ההם, בזמן ההוא, חדשות היו מופיעות אחת ליום, כל המשפחה הייתה מתקבצת אל מול מסכי הטלויזיה ורואים חדשות בשקיקה, וכל סיפור היה מזעזע מדינה שלמה, וחודשים שלמים היו עוסקים באותו סיפור.

כיום, עם מדיה ענקית המספקת חדשות בכל צורות התקשורת האפשריות אנשים כבר לא מתקבצים אל מול מסכי הטלויזיה, כבר לא ממתינים בשקיקה, הם פשוט מוזנים חדשות כל היום.בין אם הם רוצים ובין אם לא.

נשאלת השאלה, האם באמת אנו זקוקים לכמות כזו של חדשות ? האם באמת יש לספקי חדשות מה לחדש לנו כל שעה עגולה? או שמא מדובר באינטרס כלכלי?



לטעמי נושא החדשות הפך קצת למוגזם, בגלל ריבוי מהדורות חדשות ואתרי האינטרנט ישנן מקרים חשובים, לעיתים אף חמורים מאוד שמקבלים חשיפה דלילה ומהר מאוד נדחקים אל תחתית עמודי חדשות.

חדשות מלבד היותם חדשות שאמרות לספר את סיפורי היום אמורות באיזשהו מקום לתת דגש על מקרים שקרו, להבהיר נקודות, לזעזע ולקוות שע"י כך ימנעו דברים כאלה או אחרים.

חדשות משתנות בקצב מסחרר ולעיתים אף מקרים שצריכים לקבל יחס מועדף נדחקים מהר מאוד לשולי עמודי ומהדורות חדשות ואחרי חצי שעה כבר אף אחד לא זוכר שום דבר.



מדובר בתופעה שצריכה קצת מחשבה ואף צריכה להשתנות מהותית, צריך לשאול את השאלה האם עושים חדשות בשביל להביא באמת את סיפורי היום? או שמא רודפים אחר סיפורים חדשים על מנת להוסיף עוד ועוד כלים לסיפוק חדשות ודרך כך להרוויח כסף מגורמי פרסום וכדומה?





מה דעתכם?

שמור בטל

No comments: