Sunday, July 20, 2008

קופונים - את שלכם כבר גזרתם ?

כולם רוצים לגזור קופונים, כולם רוצים להתעשר, כולם מתייחסים למונח קופונים כאל "מכה של כסף".
במקור של המושג קופונים, מדובר במכות קטנות של כסף, נאספות להן אחת אחת....
ועל מנת לאסוף אותן, באמת צריך לגזור, לגזור באמת, עם מספריים.
כן, כן.
עניין הקופונים החל בארה"ב, שם נהוג לאסוף קופונים מגזרי עיתונים, פרסומות בלוחות מודעות, עטיפות של מוצרים שונים וכדומה.
מדובר בהליך מאוד פשוט, אדם גוזר קופונים, כל קופון מייצג משהו אחר, מוצר אחר, הנחה אחרת, חנות אחרת.
קופונים בעצם מאפשרים לאנשים רבים לאסוף אותם במהלך תקופה מסוימת ולגשת איתם אל מרכז הקניות הרלוונטי.
לאחר הליך הרכישה מציגים קופונים בפני המוכר\ת וזוכים להנחה כלשהי מהעלות הנקובה.
אין מדובר בתחביבים של אנשים קשיי יום בלבד או של אנשים שמוגדרים ע"י החברה כ "קמצנים".
צריך להבין שלאסוף
קופונים הוא משהו יום יומי שנעשה על ידי כולם, ובמיוחד ע"י אנשים שניתן להגדיר כמכורים לעניין.
אנשים רבים רואים בנושא הקופונים כמשהו חשוב ועקרוני, שבעצם מאפשר להם לצמצם את ההוצאות החודשיות שלהם, ואפילו שלא תמיד מדובר בצמצום גדול מבחינתם זהו הישג, ולא בגלל מצב כלכלי כזה או אחר, אלה מתוך עיקרון בלבד.
ישנן משפחות שלמות שרוכשות מוצרים מסוימים בלבד המתאימים לקופונים, ואף מתאימים את צריכת הבית שלהם עפ"י הקופונים שבידיהם.
כלומר, הם לא ירכוש מוצר שהם מעדיפים מכיוון שיש מוצר אחר דומה שיש עליו הנחת קופונים.
כאמור תופעת
קופונים החלה בארה"ב והתפשטה בכל העולם, וכמובן גם בישראל.
כיום ניתן לראות יותר ויותר אנשים שנעזרים בקופונים לרכישות, מבחינת הרשתות השונות קופונים הם בעצם שיטת שיווק.
אדם היושב בביתו ורואה קופונים שמוצאים חן בעיניו יגיע לרשת מסוימת או ירכוש מוצר של חברה מסוימת בגלל אותם קופונים.
לספקית העניין משתלם מכיוון שבעזרת הנחה קטנה הם מגייסים עוד אלפים ועשרות אלפים של רוכשים.
ניתן לומר בפה מלא שקופונים הם רווח לשתי הצדדים, גם ללקוח וגם לספקים.
אני ברמה האישית לא ממש משתמש בקופונים, כי אין לי זמן לעיין בחוברות ומגזינים שבהם יש קופונים, אך אני מכיר רבים וטובים שיש להם את הזמן, ואף מצליחים לבצע קניות חכמות יותר וזולות יותר.
לטעמי קופונים הם דבר מצויין, שטמון בו רווח גדול למשתמש בו, רק צריך למצוא את הזמן ולנצל קופונים בצורה חכמה.

No comments: