Wednesday, July 23, 2008

עורכי דין,ייעוץ משפטי והדרך לבחור עורכי דין

בחירת עורכי דין צריכה להתבסס על כמה כללים מאוד חשובים כאשר הדגש המרכזי הוא ההתמחות הייחודית.עורכי דין מבצעים התמחויות בכל מיני תחומים כגון : דיני מקרקעין, דיני משפחה, דיני עבודה, דיני ישראל וכדומה.יש לבחון האם האם מדובר במשרד עורכי דין בעל מחלקות שונות לכל תחום, או שאולי מדובר במשרד עורכי דין בעל מספר שותפים ואז בד"כ המשרד מתמקצע בכל תחום בנפרד.
אל תקחו משרד עורכי דין הלוקח "מכל הבא ליד", אלו משרדים שבד"כ לא מבינים בכל התחומים, ואף על פי שהם לוקחים על
עצמם תיקים מסויימים לא תמיד בטוח וברור שהם אכן יצליחו להשיג תוצאות טובות באותו תחום
יש משפט האומר "במקום בו עורכי דין – קשה הבחירה עד מאוד".
לכל אחד מאיתנו יהיה צורך כנראה בשלב כלשהו של חייו בעזרתם של עורכי דין
תאונת דרכים או אולי רשלנות רפואית כזו או ארחת שעברתם.
אך הפקדת תיק משפטי בידי עורכי דין אינה עניין פעוט, ובמרבית המקרים
ההחלטה שתעשו היא שתנווט ותכריע את גורל התיק.
החשש הגדול ביותר הינו שעורך הדין שבחרתם מבין כל עורכי דין אין מספיק ניסיון.
ידוע שניסיון נרכש במשך השנים של ההתמקצעות בתחום ספציפי בא לידי ביטוי תוך כדי הכרה והבנה של החקיקה והפסיקה באופן מעמיק לרבות הכרת מקרי הקצה, בהכרת אופן ההתנהלות המשפטים בתחום הספציפי,הבאה לכדי מקצוענות באיכות הטיעונים והניסוחים ואפילו עד כדי הכרה של גורמים העוסקים בתחום כגון עורכי דין ושופטים.
אלו מגדילים את הסיכוי לקבל ייצוג איכותי וברמה גבוהה וכמובן הצלחה במשפט.
תבדקו היטב את עורך הדין שבחרתם, לעיתים הוא מוצג כ"מומחה" אך בפעול הוא רחוק מלהיות אחד כזה וההתמחות שלו אינה עולה בקנה אחד עם הבעיה המשפטית שלכם.
רצוי לבקש מאותו משרד עורכי דין אליו הוא שייך דוגמאות למקרים מוכחים בהם הצליח בתיקים דומים, בנוסף עיינו בקורות החיים של אותו עורך דין וקראו חומר על אותו משרד עורכי דין וכמובן בדקו את שנות הוותק שלהם ותחומי ההתמחות שלהם.
במידה ויש לכם בעיה הקשורה לתחום הוצאה לפועל או שירותי גביה תזדקקו לעורכי דין המבינים בשתי התחומים כי יש קשר רב ביניהם.דוגמא נוספת במידה ויש לכם בעיות בכל הנוגע לבית בו אתם גרים או משכרים תצטרכו למצוא עורכי דין המבינים בתחום נדל"ן, מתווכים ואף שמאי מקרקעין
תחום נוסף בו גילו עורכי דין עיניין רב לאחרונה הוא תחום גירושין.
עורכי דין רבים החלו להתמחות בתחום זה תוך כדי העמקת נושא גישור וישוב סכסוכים.

יש עורכי דין שבודקים איזה תחום יותר מבוקש ולעיתים עושים התמחות על פיו.צריך לזכור – עורכי דין כמו כולם רוצים עבודה רבה יותר, ולכן גם הם בודקים מה רלוונטי ומה לא.חשוב מאוד להבין שיש קשר ישיר בין הצלחה של התיק לבין משרד עורכי דין אותו שכרתם.
חשוב להבין היטב את העבודה שמשרד גדול לא תמיד יהיה כפי מה שחשבתם. רוב מוחלט של האנשים חושבים כי אם יבחרו עורכי דין ממשרד גדול ההצלחה שלהם בטוחה, אך לא תמיד כך הוא מצב, לרבות היחס שלעיתים יהיה קר ולא אישי דווקא בגלל גודל המשרד.לא ניתן לחזות את תוצאות התיק שלכם, מקרים דמים לא תמיד נפסקים בצורה דומה.
הערכת סיכויים צריכה להתבצע לא רק ברמה של סיכויי הצלחה כשלעצמם, אלא אף בבחינת כדאיות כלכלית.בחירת עורכי דין מומחים בתחום הפנייה שלכם תגדיל באופן ניכר את סיכויי הזכייה שלכם בתיק, והליך הבחירה הוא חשוב מאין כמותו.

No comments: