Monday, July 28, 2008

שטיחים - רבותי שטיחים

שטיחים כיום מהווים פתרון למגוון בעיות והשימוש בהם נעשה לכיסוי רצפות ישנות, בידוד מרעש הצעדים על הרצפה, חיפוי מבודד חום בתקופות החורף, השלמת עיצוב הבית ואף בתרבויות שונות סמל הסטטוס בחברה. כיום קיימים מספר רב של סוגי שטיחים הארוגים ביד ויש שטיחים הנארגים על ידי מכונות. שטיחי יד נחלקים למספר סוגים בהם שטיחי זיגלר, שטיחים הפרסיים, אפגנים, קווקזים, הודים, אוזבקים שטיחים קילים. הקו המאפיין שטיחים אלו הוא מראם האוריינטלי שלעיתים משופע בדוגמאות שבטיות החוזרות על עצמן. שטיחים שונים עשויים מחומרים כגון כותנה, קנבס, קש, צמר ועוד. שטיחים המיוצרים באריגת מכונה עשויים לדמות את צורתו של שטיחים בעבודת יד אך קיימים גם שטיחים מקיר לקיר המשמשים כחיפוי קבוע לרצפה. בכל מוצר תוכלו למצוא תמונה מהודרת הניתנת להגדלה, גווני המוצר, מפרט טכני, קובצי כאד לשימוש עיצוב פנים הבית ואדריכלים וכן רשימה של חנויות בהן ניתן להשיג את המוצר.

לכולנו יש שטיחים , ורובם אף מתייחסים אל שטיחים כמובן מאליו, אך מעט מאוד חושבים בעצם מהם שטיחים.
שטיחים הם יריעה או בד מרופדים או ארוגים בנול המיועדים לפרישה על הרצפה או לתלייה על קיר.יש המבחינים בין שטיחים למחצלות על פי גודלם, כשהראשון ביניהם גדול יותר והשני עשוי לרוב מקש.מקורם של שטיחים קשרים עשויים עבודת-יד הוא כנראה מונגוליה או טורקסטן בין האלף ה-4 לפנה"ס לאלף ה-2 לפנה"ס.עם פתיחת דרכי המסחר במאה ה-17 הגיעו שטיחים פרסיים לראשונה למערב אירופה, אך רק במאה ה-18 החל שימוש נפוץ בשטיחים ככיסוי לרצפות
פירוט על קצר על כמה סוגי שטיחים :
גבה הודי - שטיחים אתניים בעבודת יד היו מאז ומעולם אפופים מגע של קסם בלתי מוסבר, קשורים כל העת לסיפורי אלף לילה ולילה שהיו מסופרים בארמונות המלכים בתקופות רבות בהסטוריה של העולם. הביטו לפאר של שטיח הודי מדגם בשם גבה, עבה, הארוג בעבודת יד. מלאכת מחשבת המגיע בדוגמאות מודרניות במגוון צבעים רחב במיוחד. בדרך כלל מגיע בדוגמא חלקה או מעוטר עם דמויות של ילדים או של בעלי חיים. מבית היבואן shapoor ומבית השווק "צמר" המשווקת ומובילה באיכות השטיחים.
שטיחים אוזבקים - העם האוזבקי הוא עם של נוודים, לכן החומר ממנו נטווים שטיחים אוזבקיים הוא בעיקר צמר. לפניכם דגם שטיח שיכול לשמש גם ככיסוי מיטה ואפילו כמפה, בשל טכניקות הנעשות בעבודת יד המשלבות מספר של סוגי אריגה. "שטיחי ששון", הפכו לשם מותג לכל דבר בתחום.
שטיחי מתריב - שטיח עשוי בעבודת יד מסדרת שטיחי זיגלר שעוצבו בהשראת המעצב הגרמני מהמאה ה19, השטיחים בעלי עיצוב של פרחים אוריינטאליים בצבעי פסטל ועשויים 100% צמר ניתנים להשגה בגוונים ירוק, אדום, כחול, שחור וחום. שטיחים יוקרתיים בייבוא חברת "מתריב" המעצבת את הבית במגוון רחב של אפשריות.
קיים מגוון אדיר של שטיחים וזה שאלה של טעם בלבד.
אז שטיחים קווקזים או סיניים ?
רק אל תקראו לי, אני רק ממליץ , לא עושה ניקוי שטיחים .

No comments: