Thursday, July 31, 2008

אינסטלטורים

לכולנו יש בעיות כאלה ואחרות בבית שלנו.
נזילה, נורה שנשרפה, שקע חשמל שמקצר ואלף ואחת בעיות אחרות שלפעמים מעיקות עלינו.
השם הנפוץ ביותר בכל הנוגע לתחזוקת בית הוא כמובן אינסטלטור.
לכולנו יש על המקרר מגנטים של אינסטלטורים , כי אין לדעת מתי נצטרך אותם.
האמת שאם חושבים על זה אינסטלטורים לא זוכים להערכה שמגיע להם, הם סובלים מדימוי נחות, שלטעמי לא נכון.
אך כמו בכל תחום גם אינסטלטורים צריך לדעת לבחור בצורה נכונה, כי אחרי הכל אם תבחרו אינסטלטורים גרועים סביר להניח שהבעיה רק תחמיר, והעצבים שלכם יגיעו לשחקים.
כל אחד יכול להיות אינסטלטור. אין צורך בשום רישיון או הכשרה. לכן, יש בשוק כל כך הרבה אינסטלטורים חאפרים. הבעיה היא שכשמזמינים אינסטלטור זה בד"כ S.O.S – פיצוץ בצנרת, נזילה, סתימה, אין מים חמים וכל דבר אחר, שאינו סובל דיחוי. אין זמן לבדוק יותר מדי. ישנם אינסטלטורים, לא מעטים, שמנצלים את המצוקה שלנו. בכדי לא ליפול בפח, ריכזנו עבורכם, שיטות ידועות של אינסטלטורים חאפרים לעבוד עלינו, מחירים סבירים לשרותי אינסטלציה נפוצים וגם מה אפשר לעשות לבד.
כדאי להיזהר מאינסטלטורים חאפרים שמפרסמים את עצמם כפותחי סתימות במחיר נמוך ומפתה - 80 ₪ לדוגמא. הבעיה האמיתית תתחיל כאשר החאפר יגיע לביתכם, ואז יסתבר שהמחיר בפרסום תקף רק למקרים ספציפיים כמו ניקוי סיפון, ובכל בעיה אחרת המחיר יקפוץ משמעותית.
אינסטלטורים רמאים לא ישאלו יותר מדי שאלות מראש. הוא רוצה להכניס את הרגל בדלת של הבית שלכם ואז יהיה קשה מאוד להוציא אותו בלי להיפרד מכמה מאות שקלים.
בהקשר לפתיחת סתימות ישנה שיטה נפוצה אצל אינסטלטורים חאפרים לרמות אותנו. אינסטלטורים, המשתמשים בספירלה לפתיחת הסתימה, יאמר לכם שהתשלום יעשה לפי מספר המטרים שהספירלה נכנסת לתוך הצינור. דבר כזה עלול לשלש את המחיר ללא כל הצדקה.
כאשר תפנו לאינסטלטורים מקצועים, הוא ישאל אתכם קודם כל האם המים עולים גם כאשר אתם סוגרים את הברז. אם התשובה היא `לא` כנראה שהבעיה היא ספציפית בדירה שלכם. אבל אם המים עולים גם כאשר הברז סגור, יש בעיה בבנין, ככל הנראה בקומה מעליכם (מה שאומר שועד הבית ישלם על התיקון...). שאלה זו לא רלוונטית לגרים בקומה העליונה, במקרה כזה האינסטלטורים יצטרכו להגיע ולבדוק היכן מקור הסתימה. הדרך לבדוק זאת אינה מסובכת, אינסטלטורים פשוט יעבירו את הספירלה דרך הצינור בביתכם. הספירלה היא ברזל מיוחד שיש לאינסטלטור, אותו הוא מעביר לאורך הצינור, ובאמצעותו פותח סתימות.
כאשר אינסטלטורים יגיעו לביתכם הם יבדקו קודם כל את הסיפון. פעמים רבות, הסיבה לסתימה היא שהסיפון מלוכלך וכל שצריך זה לנקותו (מסננת בכיור, תצמצם פניות לאינסטלטורים). רק כאשר מוודאים שהסיפון אינו הבעיה, עוברים לבדיקת הצנרת.
האמת שאם יש לכם קצת מושג ואין לכם 2 ידיים שמאליות גם אתם יכולים להפוך לאינסטלטורים ליום אחד, אם תרצו כמובן.
במידה לכם סתימה בכיור לפני שאתם מזמינים אינסטלטורים לשם פתיחת סתימה, כדאי לנסות קודם לעשות זאת לבד ולחסוך כסף. הדבר הראשון שכדאי שתעשו, הוא שימוש בפומפה. אינסטלטורים רבים ינסו גם הם לפתור את הבעיה באמצעות הפומפה לפני שיתחילו בפירוק. אם הפומפה לא תעזור, אפשר לעבור לתוכנית ב`: פתיחת הסיפון (הנמצא בארון מתחת לכיור) וניקויו.
בחומרים לפתיחת סתימות יש להשתמש בזהירות רבה מאוד, בפרט אם יש ילדים בבית. בנוסף, לא רצוי להשתמש בהם בצנרת מתכתית עתיקה. לפני שאתם משתמשים בחומרים אלו חשבו גם על הנזק העצום שהם גורמים לסביבה.
אז בכל תקלה שיש לכם מומלץ להיכנס לאינטרנט לחפש אינדקס עסקים וכמובן למצוא שם סיווג של אינסטלטורים ולצלצל אליהם , לקבל הצעות מחיר ולבחור את אלו שטובים לכם ונשמעים אמינים.
אז.....שלא יעבדו עליכם.

קישורים רלוונטיים נוספים :

קבלני בנין קבלני צבע שיפוצים חשמלאים מרצפות עיצוב פנים גרר

2 comments:

יוני said...

אינסטלטור טוב יודע להשתמש עם אביזרי אינסטלציה

Adrian Blog said...

באתר שלנו, תגלו, אינסטלטורים מומלצים שישנם דברים רבים שעליכם לדעת, לפני שאתם מזמינים אינסטלטור.